forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

Розподілене командно-штабне навчання країн південно-східної європи з використанням імітаційного моделювання

(SOUTH EASTERN EUROPE SIMULATION NETWORK EXERCISE)

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

Проект SEESIM (South-Eastern Europe Simulation Network) є однією з основних ініціатив, що реалізуються у рамках діяльності Ради міністрів оборони країн Південно-Східної Європи (РМО ПСЄ) за підтримки об’єднаного командування США в Європі з метою співробітництва з питань колективної безпеки та подолання наслідків надзвичайних ситуацій у південно-східному регіоні.

У рамках проекту один раз на два роки проводяться розподілені комп’ютерні КШН SEESIM.

ІСТОРІЯ НАВЧАНЬ

Такі навчання проводились у 2002, 2004, 2006, 2008, 2010, 2012 рр. на територіях країн-учасниць РМО ПСЄ.

  • SEESIM 02: Країною-господаркою виступала Греція. Сценарій був побудований на ліквідації наслідків землетрусу та повеней.
  • SEESIM 04: Країною-господаркою виступала Туреччина. Сценарій був побудований на низці терористичних атак.
  • SEESIM 06: Країнами-господарками виступили сумісно Румунія та Македонія. Сценарій був побудований на ліквідації наслідків великих повеней та землетрусів за умови терористичних загроз.
  • SEESIM 08: Країною-господаркою виступала Болгарія. Сценарій був побудований на ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.
  • SEESIM 10: Країною-господаркою виступала Албанія. Сценарій був побудований на серії терористичних атак та надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру по всій території Південно-Східної Європи, що надає змогу відпрацювати механізми співробітництва та взаємодії між країнами регіону.
  • SEESIM 12: Країною-господаркою виступала Болгарія. Сценарій був побудований на серії терористичних атак та надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.

КОНЦЕПЦІЯ НАВЧАНЬ SEESIM

Сценарій навчань SEESIM спрямовує комплексний підхід для відпрацювання ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру та протидії існуючим загрозам у Балканському та Чорноморському регіонах.

До сценарію включені інциденти, які орієнтовані на такі питання:

  • управління ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій;
  • протидія розповсюдженню зброї масового ураження;
  • забезпечення безпеки кордонів;
  • подолання кримінальної активності в зоні лиха;
  • протидія кібератакам та дії під час їх скоєння;
  • нелегальна міграція, торгівля наркотичними речовинами;
  • співробітництво на міжнародному та міжвідомчому рівнях з вищезазначених питань та надання допомоги;
  • військово-цивільне співробітництво.

ЦІЛІ НАВЧАНЬ
Навчальними цілями навчання SEESIM визначені такі:

  • відпрацювання механізму взаємодії органів державного та військового управління під час виникнення надзвичайних ситуацій та загрозі скоєння терористичних актів на міжнародному, міжвідомчому та регіональному рівнях;
  • розроблення, відпрацювання оперативних процедур, які використовуються для управління ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій;
  • тренування органів управління з питань співпраці з міжнародними, громадськими, урядовими і неурядовими організаціями та роботи із засобами масової інформації;
  • розвиток національних можливостей у галузі імітаційного моделювання.

ЗАВДАННЯ
Для навчальної аудиторії були визначені такі завдання:

  • отримати практику у питанні взаємодії міністерств, відомств та органів державної виконавчої влади, які займаються питаннями подолання наслідків надзвичайних ситуацій;
  • відпрацювати застосування оперативних процедур, які використовуються під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
  • відпрацювати порядок обміну інформацією між органами державного та військового управління, міжнародними, урядовими і неурядовими організаціями;
  • опрацювати питання співпраці з міжнародними, громадськими, урядовими і неурядовими організаціями та роботи із засобами масової інформації.
     

Албанія
Болгарія
Італія
Македонія
Боснія і Герцеговина
Хорватія
Україна
Чорногорія
Сербія
штаб багатонаціональної бригади SEEBRIG
США, Швеція - забезпечують підтримку
Грузія - країна-спостерігач



ТИПОВА КОНФІГУРАЦІЯ НАВЧАНЬ

Центр контролю та управління перебігом навчання (ECG Main), як правило, знаходитися у столиці країни-господарки навчання.

До нього входять:

  • керівництво навчання;
  • оперативна група;
  • головний координатор ввідних (сценарію) (MEL/MIL Coordinator);
  • головний аналітик (Chief AAR Analyst);
  • посередники (Liaison Officers - LNOs) країн-учасниць.

Для проведення навчання у кожній країні розгортається віддалений елемент, який включає до себе дві підгрупи:

  • Оперативний центр реагування на надзвичайні ситуації (Emergency Operations Center (EOC) - аудиторія, яка саме буде навчатися), до якого буде залучено представників міністерств та відомств, які займаються питаннями подолання наслідків надзвичайних ситуацій:
  • Міністерство оборони України;
  • Міністерство з надзвичайних ситуацій;
  • Міністерство внутрішніх справ;
  • Служба безпеки України;
  • Державна прикордонна служба;
  • Міністерство інфраструктури;
  • Міністерство охорони здоров’я.

Група контролю та управління перебігом навчання (Exercise Control Group - ECG Forward), яка буде складатися з:

  • керівника групи контролю (Site Manager);
  • спостерігача, який проводить аналіз дій (After Action Review Analyst);
  • координатора ввідних країн-учасниць (MEL/MIL Trackers);
  • оператора системи імітаційного моделювання JTLS (JTLS operators).

Ці підгрупи розгортаються в центрі імітаційного моделювання і апаратно-програмний комплекс центру забезпечує підтримку технічних, програмних та оперативних складових навчання.


Функціональна структура навчань


Типова схема взаємодії та обміну інформацією між керівництвом, групою контролю та аудиторією, яка навчається


ОГЛЯД ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ, ЯКІ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАННЯ

Навчання проводяться з використанням ресурсів імітаційного моделювання. Технічною інфраструктурою навчань є розподілена мережа моделювання (SEESIMNET), що поєднує національні центри імітаційного моделювання країн-учасниць. Поєднання центрів здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Моделювання реалізується за допомогою системи імітаційного моделювання JTLS (The Joint Theater Level Simulation) - тренажера рівня об’єднаного театру бойових дій. Ця система імітаційного моделювання створена як інструмент розроблення та аналізу об’єднаних (коаліційних) планів операцій і застосовується як засіб підтримки навчання на стратегічному рівні.


Інтерфейс робочої станції системи JTLS


На навчанні SEESIM 12 вперше застосовувалась американська система управління навчанням JEMM (Joint Exercise Management Module), яка виконана за допомогою web-технологій та буде використовуватися під час планування, під час проведення навчання та як інструмент аналізу дій тих, хто навчається. США надали технічну підтримку системи та спеціалістів, які провели підготовку персоналу.

Інтерфейс системи JEMM

  • Logo 1

  • Logo 3

  • Logo 4

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5

  • Logo 5